WHAT'S NEW?
Loading...

Hp DVD RW AD-7586H driver corrupt atau missing.

Ini adalah penulisan pertama saya Malik Perang atau Malik. Saya masih baru dalam bidang blogger.Blog ini khas untuk tips,trik dan informasi berkenaan komputer untuk newbie seperti saya,. Saya harap ada yang sudi memberi teguran dan kritikan berkenaan blog ni supaya saya dapat memperkemaskan blog serta artikel-artikel yang akan datang.Salam Perkenalan dan Selamat datang ke Dunia Malik untuk semua bloggers. :)



oklah berbalik pada topik asal,topik ni khas untuk pengguna Notebook HP atau Compaq.adakah anda pernah mengalami masalah pada dvd drive anda? sila rujuk gambar di bawah





lihat drive yang telah dibulatkan.Anda dapat mengetahui masalah ini dengan membuka Computer Management atau cara paling mudah iaitu Icon Dvd drive anda hilang di My Computer anda. Ada beberapa cara untuk anda menyelesaikan perkara ini.

Update driver anda. caranya-right click pada icon dvd drive tu dan click pada Update Driver Software.
Jika cara pertama tidak berkesan,uninstall dvd drive tersebut.dan restart komputer anda. Jangan risau,ia akan detect dan install semula apabila anda restart.
Jika kedua-dua cara diatas tak berkesan dan dvd drive anda masih corrupt,itu tandanya masalah di Registery File anda.dibawah ini adalah cara terakhir untuk fix problem diatas dengan menggunakan Regedit.Ikut saja langkah dibawah.

1. Click Start
2. Type regedit and press enter (in the start search box)
3. Click Continue
4. Click the > sign for HKEY_LOCAL_MACHINE
5. Click the > sign for SYSTEM
6. Click the > sign for CurrentControlSet
7. Click the > sign for Control
8. Click the > sign for Class
9. Click the Folder {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
lihat di sebelah kanan screen anda,delete upper dan lower filters.anda mesti mempunyai dua file ini untuk didelete.selepas itu reboot/restart notebook anda. Semoga Berjaya. :)

0 comments:

Post a Comment